Komend concert

Jubileumconcert & zwanenzang

Ons jubileumconcert, 50 jaar Velps Kleinkoor, zal plaatsvinden in de Oude Jan en zal tevens ons afscheidsconcert zijn.

Het is ons niet gelukt om nieuwe zangers te vinden die in onze opzet passen en daarom zijn we genoodzaakt door een steeds dalend ledental om van dit jubileumconcert tevens een afscheidsconcert te maken. Dit roept bij de koorleden verschillende emoties op, waaronder dankbaarheid voor de afgelopen jaren waarin we van de niet-aflatende inzet en enthousiasme van onze dirigente mochten genieten. In ons slotprogramma komen dan ook diverse emoties aan de orde.

Het programma:

Pierre Certon: Fini le bien

Gilles Binchois: Virgo rosa

John Dowland:Flow my tears

Thomas Weelkes: Cease sorrows now

Thomas Morley: Farewell disdainful

Lajos Bardos Tábortüznel: Szellö züg

Intermezzo door Jos Dingelhoff op dwarsfluit & Henrietta Currie op piano

Robert Schumann: Widmung (met piano)

Johannes Brahms: Da unten im Tale

Joseph Haydn: An den Vetter met (piano)

Lorenz Hart: Blue Moon( met piano)

Daniel Elder: Lullaby (met piano)

John Wall Calcott: The Erlking (met piano)

De composities met piano zullen begeleid worden door Henrietta Currie.

Na afloop worden koorleden en luisteraars uitgenodigd om gezamenlijk een hapje en een drankje te nuttigen en na te praten over concert en koorverleden.